Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyłączenie systemu START - STOP

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wyłączenie systemu START - STOP

    Jak seat miał 265, golf 270 i 4x4, to skoda miała 200 i ani jednego więcej. No ale tym razem chyba faktycznie będzie 280, tylko pytanie - bardziej w styczniu czy bardziej w grudniu. Potem jeszcze kwestia ceny cennikowej, rabatów, czasu oczekiwania, dostępnych opcji, itd. - dylemat mam gruby.
    Here is my web page - ewa

  • #2
    Wyłączenie systemu START - STOP

    Witam wszystkich zainteresowanych, po dwóch tygodniach walki w końcu udało się przerobić system START STOP tak aby domyślnie był wyłączony po uruchomieniu silnika. Teraz to ja decyduję kiedy ma działać. Wcześniej trzeba było pamiętać o naciśnięciu tego przycisku po uruchomieniu silnika co było bardzo frustrujące przynajmniej mnie. No ale to już przeszłość jest. Wygląda na to że wszystko działa w 100%. Teraz żywotność akumulatora i rozrusznika powinna znacząco wzrosnąć... Serwis już płacze :cry:
    PW

    Komentarz


    • #3
      Może napisz coś więcej. Jak to zrobiłeś?
      OIII 1.2 TSI 105 KM

      Komentarz


      • #4
        Kolega tylko chciał wzbudzić ciekawość :P
        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

        Komentarz


        • #5
          o apko jesteś z Wrocka Jak się dobrze składa :P Jak tylko odbiorę swoją to uderzam do Ciebie
          O3 RS TSI DSG

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez dontak
            Może napisz coś więcej. Jak to zrobiłeś?
            Poszedłem do znajomego elektronika w pracy z tym tematem, ciężko było bo gość nie ma czasu ale w końcu go "zmusiłem". Tak więc zrobił mi małą puszeczkę wielkości połowy paczki zapałek z czterema przewodami, dwa podłączało się do skrzynki z bezpiecznikami, a dwa do wiązki kabli idących do SS. W sumie montaż nie zajął więcej jak pół godziny, z czego 20 minut to próby rozebrania samochodu bez jego zniszczenia. Ostatecznie wszystko się udało. W puszeczce jest wsadzony jakiś mikroprocesor atmega czy jakoś tak. Układ działa tak że po uruchomieniu silnika po kilku sekundach zapala się kontrolka na przycisku SS, a na ekranie columbusa napis że system SS został wyłączony. Przy czym cały system SS można normalnie używać czyli włączać lub wyłączać kiedy się chce. Różnica jest tylko taka że po uruchomieniu silnika domyślnie jest w stanie WYŁĄCZONYM. Dodatkowo układ jest tak skonstruowany, że jest niewykrywalny poprzez interfejs diagnostyczny. Jak będę miał chwilę to na youtubie filmik zamieszczę.
            PW

            Komentarz


            • #7
              Już znana z gadzetów firma kufatec to oferuje Link
              Pozdrawiam,

              Bomber
              __________________
              O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
              + "Lodówka" :-)

              Komentarz


              • #8
                Jak kufatec ma to za 30 Ojro to tam nie moze byc Atmegi tylko jakas dioda lub przekaźnik

                Komentarz


                • #9
                  ale kufatec to ma kasownik pod OBD
                  a nie jakiś przerzutnik dorabiany
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez apko
                    WYŁĄCZONYM
                    Podaj cenę i numer konta !!!
                    Pozdr. Przemek

                    Komentarz


                    • #11
                      Warto podpytać teraz w serwisie bo podobno pojawił się już soft. W przyszłym tygodniu będę wiedział coś więcej.
                      jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                      była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                      była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez krzynol
                        ale kufatec to ma kasownik pod OBD
                        a nie jakiś przerzutnik dorabiany
                        Rozpoznawałem wcześniej temat kufatec'a ale oni zrobili to najprościej, czyli podkładają fałszywe dane o statusie samochodu, przy ich urządzeniu na ekranie pisze się że system SS jest niedostępny, pytanie jest tylko takie jak działają pozostałe sterowniki jeśli korzystają z nieprawdziwych danych o stanie samochodu. Osobiście bałbym się używać tego urządzonka bo nie wiem jaki to ma wpływ na ładowanie akumulatora czy też na działanie ESP itd.
                        Podobny system mają też do oglądania DVD podczas jazdy, tam też podkładają trefne dane o prędkości, a efekt uboczny jest taki, że nie reguluje się automatycznie głośność w funkcji prędkości, a co jeszcze nie działa lub źle działa to jeszcze nie wiadomo...

                        Co do softu udostępnionego przez serwisy autoryzowane to: nie było, nie ma i nie będzie :diabelski_usmiech , bo nie jest to zgodne z polityką ekologiczną, przepisami niemieckimi, a przede wszystkim z polityką serwisową skody i innych producentów!

                        Patent mojego kolegi polega na zdalnym wyłączeniu systemu SS, to coś jakby równoległy przycisk do tego istniejącego tylko, że automatyczny.
                        Jeżdżę już tydzień z tym i jestem zachwycony
                        PW

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez apko
                          czyli podkładają fałszywe dane o statusie samochodu
                          dobrze wiedzieć

                          Zamieszczone przez apko
                          to coś jakby równoległy przycisk do tego istniejącego tylko, że automatyczny
                          ja rozumiem i całkiem ori jest to rozwiązanie

                          natomiast tylko zwracałem uwagę, że kufatec i auto-guzik to rozwiązania całkiem innego rodzaju
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez apko
                            czyli podkładają fałszywe dane o statusie samochodu

                            Gdzieś czytałem, że to emuluje podłączenie przyczepy i jeżeli by tak było, to wtedy nie można korzystać z SS i inaczej działa ESP. Nie wiem jak reszta elektroniki.
                            Pozdr. Przemek

                            Komentarz


                            • #15
                              Mały pokaz z działania przerobionego systemu Start -Stop. Sorry za jakość ale było kręcone telefonem przy słabym świetle.

                              [youtube] [/youtube]
                              PW

                              Komentarz


                              • #16
                                Ktoś chce przetestować u siebie?

                                Link

                                There a currently a couple of ways to fool the start system in to not activating.

                                By changing temperature conditions:

                                Go to [19] CAN-Gateway
                                Go to Adaptation Channels
                                Change the following entries:
                                "Start/Stopp AußentemperaturVorgabe-MaximaleTemperatur" from -50 to 50
                                "Start/Stopp AußentemperaturVorgabe-MinimaleTemperatur" from -50 to 50
                                By changing minimum battery charge:

                                Go to [19] CAN-Gateway
                                Go to Adaptation Channels
                                Change the following entries:
                                Start_stop_voltage_limit from 7.6v to 12v
                                Link for battery: GOLF MK7 VCDS TWEAKS | Page 3 | GOLFMK7 - VW GTI MKVII Forum / VW Golf R Forum / VW Golf MKVII Forum
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz


                                • #17
                                  Hej,

                                  to dziwne w sumie, że tyle z tym zachodu,
                                  bo jeszcze w zeszłym roku byłem w salonie,
                                  rozmawiałem z człowiekiem o wersji 1.8 TSI
                                  i zapytałem o możliwość wyłączenia tego systemu na stałe.
                                  Powiedział, że serwis bez problemu może to wyłączyć w komputerze.
                                  Zatem albo taka możliwość jest od dawna, albo gadał głupoty.
                                  Zapytałem też drugiego gościa, który szczerze przyznał, że nie jest pewien,
                                  ale powiedział, że jeżeli ten pierwszy stwierdził, że można,
                                  to widocznie tak jest, bo niby ten pierwszy bardzo zorientowany
                                  i mocno siedzi w tych sprawach. I komu tu wierzyć? ;P

                                  Swoją drogą: ostatnio czytałem artykuł
                                  pod tytułem "Rozwiązania, które producenci testowali na kierowcach"
                                  i jednym z wymienionych był nasz ukochany system START-STOP ;]
                                  Octafan

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    wiesz czemu tyle zachodu? bo śr spalanie jest liczone z tym systemem (we wszystkich dokumentach, ulotkach itp), i po prostu Ci tego nie wyłączą i tyle

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Możliwe, ale...

                                      Po pierwsze, chyba nikt rozsądny nie wierzy w te liczby.
                                      Jeżeli ktoś decyduje się na zakup nowego - jak by nie było - drogiego auta,
                                      to raczej nie na podstawie rewelacji, o których przeczytał na ulotce.

                                      Po drugie, ewentualna oszczędność paliwa jest raczej symboliczna
                                      i z pewnością nieadekwatna do wzrostu poziomu skomplikowania auta
                                      oraz poirytowania właścicieli, którzy są zmuszeni do korzystania
                                      lub każdorazowego wyłączania czegoś, czego nie chcą.
                                      Do tego dochodzi oczywiście wyższa cena zakupu,
                                      bo przecież chyba nikt się nie łudzi, że to taki gratis.
                                      Zatem człowiek chcąc kupić dane auto jest zmuszony zapłacić za coś,
                                      co nie tylko jest mu zbędne, ale wręcz go wkurza.
                                      (oczywiście być może są i tacy, dla których ten system jest niezbędny - ja piszę o tych drugich).
                                      A skoro i tak musi za to zapłacić,
                                      to jeżeli nie chce tego używać i ma go to wkurzać,
                                      to chyba powinna być opcja wyłączenia tego na stałe
                                      i na chłopski rozum jest to w interesie producenta,
                                      który z założenia ma zachęcać, a nie zniechęcać do zakupu.

                                      Po trzecie, często przy informacji dotyczącej spalania
                                      gdzieś poniżej można znaleźć niczego nie mówiące "objaśnienie"
                                      w stylu "Dane na podstawie świadectw homologacji typu"
                                      lub inne opisy metod pomiarowych pod przykrywką różnych norm ISO,
                                      więc i tak nikt nie wie, co się pod tym wszystkim kryje...

                                      I po czwarte: skoro taki jest powód braku możliwości wyłączenia tego systemu na stałe,
                                      to po co w ogóle dali możliwość wyłączenia tego po każdym odpaleniu auta?...
                                      Octafan

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        bo wtedy sam decydujesz się na "trucie środowiska " i "wyższe spalanie"

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Octafan
                                          Hej,

                                          to dziwne w sumie, że tyle z tym zachodu,
                                          bo jeszcze w zeszłym roku byłem w salonie,
                                          rozmawiałem z człowiekiem o wersji 1.8 TSI
                                          i zapytałem o możliwość wyłączenia tego systemu na stałe.
                                          Powiedział, że serwis bez problemu może to wyłączyć w komputerze.
                                          Nie wierz, w wszystkie bajki, bo mi opowiadali, że wsio da się wyłączyć i włączyć jak OII i że Columbus w czasie jazdy będzie mi filmy odtwarzał, po czym gdy zabrał się za to "naczelny elektryk/elektronik" okazało sie, że tak do końca się nie da (przynajmniej takie dostałem info w lutym tego roku). Tak więc czekamy na inwencję naszych "grzebaczy"
                                          Zamieszczone przez Enriquez
                                          Ktoś chce przetestować u siebie?

                                          Link
                                          Chętnie, ale mam trochu daleko do Cibie
                                          "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Himenek
                                            bo wtedy sam decydujesz się na "trucie środowiska " i "wyższe spalanie"
                                            Na dzień dobry system jest uruchomiony, więc idąc tym tokiem rozumowania -
                                            wracamy do punktu wyjścia, bo niby czemu w takim razie nie dali opcji wyłączenia tego na stałe?
                                            Przecież wyłączając to samodzielnie - bez względu na to, czy jednorazowo, czy na stałe -
                                            w każdej sytuacji sam decydujesz się na "trucie środowiska" i "wyższe spalanie" ;]

                                            Zresztą, chyba szkoda czasu na ciągnięcie tego tematu,
                                            bo my sobie pogadać możemy, a producent i tak ma nasze zdanie...
                                            no, już każdy wie najlepiej, gdzie...
                                            Octafan

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Nie wyłączają tego, ponieważ średnia emisja wszystkich wyprodukowanych samochodów ma być poniżej jakiegoś tam progu i płacą wtedy niższe podatki - nie chce mi się tu szukać dyrektyw i norm.

                                              Zamieszczone przez JacekRS
                                              Chętnie, ale mam trochu daleko do Cibie
                                              Spróbuj się skontaktować z kolegą Kropeck z Jaworzna.
                                              Pozdrawiam
                                              Marcin

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                dobrze że można chociaż "eko porady" wyłączyć
                                                Octavia 3 1.8 TSI - Candy Elegance

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Octafan
                                                  raz poirytowania właścicieli, którzy są zmuszeni do korzystania
                                                  lub każdorazowego wyłączania czegoś, czego nie chcą.
                                                  Ja się jakoś zmuszony nie czuję.
                                                  I używam z chęcią. Mało tego, cieszę się, że mam SS.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X